دیجی‌کالا در ۱۴۰۱ کمترین نرخ میانگین رشد خود در 10 سال اخیر را تجربه کرد

دیجی‌کالا در ۱۴۰۱ کمترین نرخ میانگین رشد خود در 10 سال اخیر را تجربه کرد

دیجی‌کالا در ۱۴۰۱ کمترین نرخ میانگین رشد خود در 10 سال اخیر را تجربه کرد

رویداد سالیانه دیجی‌کالا با رونمایی گزارش سال ۱۴۰۱ این شرکت آغاز شد.

سعید و حمید محمدی هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا می‌گویند امسال چهارمین سالی است که دیجی‌کالا گزارش عملکرد خود را منتشر می‌کند.

این گزارش با نشان‌دادن اهمیت تجارت الکترونیک به تاب‌آ‌وری این حوزه در فضای ملتهب سال گذشته پرداخته است.

بنابر گفته‌های آنها، خرده‌فروشی آنلاین در کشور سهمی چهار درصدی دارد که از این عدد، دو درصد سهم فروشگاه‌های اینترنتی و دو درصد سهم خرده‌فروشی‌هایی است که بر بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. از این دو درصد سهم فروشگاه‌های اینترنتی، یک درصد از خریدوفروش به دیجی‌کالا اختصاص دارد.

تحریم، عدم وجود زیرساخت اینترنت، تورم و کاهش قدرت خرید از عواملی هستند که باعث می‌شود کشوری مانند ایران نسبت به کشورهای همسایه خود عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد.

رشد خرید اینترنتی در سال ۱۴۰۱ کمترین میزان رشد ۱۰ سال گذشته خود را تجربه کرده و سال ۱۴۰۲ این نرخ افزایش پیدا کرده است.